In de periode van begin december 2017 tot en met begin juli 2018 is het aantal actieve administraties in de Minox Cloud met 70% gegroeid. De belangrijkste reden voor de groei is dat steeds meer klanten overtuigd zijn van een geautomatiseerde verwerking van inkoop- en verkoopfacturen door de Minox boekhoudrobot. De groei is op te splitsen in een toenemend aantal nieuwe klanten en in een toenemend aantal administraties per accountants- en administratiekantoor.
Automatiseringsgraad
Opvallend is dat het aantal gevoerde administraties in de Minox Cloud sneller stijgt dan het aantal gebruikers. Dit verschil is echter logisch te verklaren aan de hand van de automatiseringsgraad waarmee administraties gevoerd kunnen worden. Er zijn minder uren nodig om dezelfde hoeveelheid administraties te voeren, dus minder gebruikers. Een voorbeeld hiervan is Scan & Herken waarmee facturen automatisch verwerkt kunnen worden zonder deze handmatig over te typen. Het gebruik van Scan & Herken is in de genoemde periode met maar liefst 146% toegenomen en deze groei zet nog steeds hard door.
Uitbreiding
Uiteraard brengt deze groei ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Minox heeft daarom geïnvesteerd in onder andere de uitbreiding van de support- en ontwikkelteams. Tevens investeren we ook in de groei van het Minox platform. Daarbij wordt er hard gewerkt aan fase 2 van onze DevOps processen waardoor de schaalbaarheid van het platform verder wordt vergroot. We hadden niet verwacht na de uitbreidingen die we in september vorig jaar hebben uitgevoerd al zo snel weer het platform op te schalen!
Lijkt het je wat om ook mee te groeien met Minox Cloud? Neem dan vrijblijvend contact met mij op!