Menu

Debiteurenbeheer

Krijg sneller betaald en bespaar veel tijd via Minox Debiteurenbeheer!

Een klantrelatie is waardevol en vanuit Minox snappen wij dat je deze relatie zo lang en goed mogelijk wil bedienen. Uiteraard doe je dit door je dienstverlening en/of je producten af te stemmen op je klanten. Hier wil je natuurlijk ook voor worden betaald. Soms wordt er vanwege allerlei redenen niet tijdig betaald. Bijvoorbeeld door miscommunicatie. Dan is een proactieve communicatie richting je klant van groot belang om de factuur tijdig betaald te krijgen, zodat er geen frictie ontstaat tussen jou en je klant.

Vanuit Minox hebben wij hier de perfecte oplossing voor; de module Minox Debiteurenbeheer. Zo verbinden we je en jouw debiteur en zorgen we ervoor dat betalingen sneller en eenvoudiger verlopen. Via Minox Debiteurenbeheer kan je gemakkelijk jouw openstaande facturen in de gaten houden en de nodige stappen ondernemen om debiteuren aan te zetten tot een vlotte betaling. Denk hierbij aan het (eventueel automatisch) versturen van betalingsherinneringen met rekeningoverzichten of, als dit nodig is, het versturen van aanmaningen. Uiteraard wil je dit voorkomen, debiteurenbeheer is hierbij dé oplossing!

Ervaar Minox Debiteurenbeheer

Direct bestellen!

Waarom kiezen voor Minox Debiteurenbeheer?

  Bespaar veel tijd

  Krijg sneller betaald

  Beter inzicht in al jouw debiteuren

  Behoud beter controle

  Beter klantcontact

Wat kan je via Debiteurenbeheer?

Lijst van openstaande verkopen inzien

Zie in één oogopslag welke facturen bij welke debiteuren open staan. Ook kan je zien of er een deelbetaling is gedaan, of dat er wellicht creditnota’s verrekend moeten worden. Via Minox Debiteurenbeheer zie je snel en inzichtelijk in welke fase het facturatieproces zit.

Bestel debiteurenbeheer

Aanpasbaar opvolgingsproces

Je geeft zelf aan hoeveel herinneringen er verstuurd moeten worden en met welk interval dit moet gebeuren. Bijvoorbeeld na twee weken. Vervolgens is dit op te volgen met een aanmaning. Via Minox bepaal en beheer je het volledige opvolgingsproces; consistent en consequent.

Individuele aanpak

Sommige facturen of debiteuren hebben een speciale behandeling nodig, bijvoorbeeld omdat er een betalingsregeling is overeen gekomen. Daarom kan je in Minox Debiteurenbeheer op factuur- of debiteurniveau aanmaningen blokkeren of de processtappen wijzigen. Op deze manier kan je het contact met je klanten makkelijker afstemmen op de situatie.

(G)eén klik

Minox bereidt de aankomende aanmaning voor. In één klik is de aanmaning verstuurd. Je kan ook kiezen voor volautomatisch aanmanen; in dat geval stuurt Minox in de ochtend van de geplande datum een aanmaning. Geheel automatisch, zonder dat je verder iets hoeft te doen.

Bij Minox Debiteurenbeheer worden alle genomen stappen gelogd en de bijbehorende documenten opgeslagen. Dit is belangrijk voor dossiervorming, mocht het tot een civiele zaak komen.

Handig om te weten:

  • Interactieve ouderdomsanalyse
    • De lijst met openstaande verkopen bevat een ouderdomsanalyse. Door op de weergave te klikken, filtert de lijst openstaande verkopen die voldoen aan de aangeklikte ouderdom. Makkelijk toch?

 

  • Notities achterlaten
    • Meerdere werknemers kunnen eenvoudig samenwerken omdat ze notities kunnen achterlaten op factuur- en debiteurniveau. Dit is handig als men een post blokkeert, omdat dit bijvoorbeeld met de klant is overeengekomen. Communication is key!

 

  • Proces vastlegging
    • Alle genomen stappen worden gelogd en de bijbehorende documenten opgeslagen. Dit is belangrijk voor dossiervorming, mocht het tot een civiele zaak komen.

 

  • Eigen layout
    • De layout van rekeningoverzichten en aanmaningen is volledig naar wens in te richten voor verschillende talen. Zo kan je volledig naar eigen wens te werk gaan.

Meer info?

Benieuwd geraakt in de voordelen van Minox Debiteurenbeheer maar zou je graag nog wat meer informatie willen hebben? Via onderstaand formulier kan je al je vragen stellen m.b.t. het debiteurenbeheer. Wij vertellen je graag meer.

Wat is debiteurenbeheer?

Als debiteurenbeheerder draag je bij aan het op klantgerichte wijze afhandelen van alle klantcontacten, met als specifiek speerpunt het succesvol afhandelen van debiteurenbeheer. Hierbij komt een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden kijken, waaronder:

  1. Het uitvoeren van het debiteurenbeheer: Je zorgt ervoor dat openstaande facturen tijdig en correct worden betaald. Dit doe je door bijvoorbeeld betalingsherinneringen te versturen en eventueel contact op te nemen met klanten over betalingsachterstanden. Hierbij houd je je aan het debiteurenbeleid en aanverwante procedures en richtlijnen.
  2. Het afhandelen van klantcontacten: Je staat klanten te woord bij vragen, klachten en storingen en handelt deze contacten proactief en reactief af, conform de geambieerde serviceniveaus. Hierbij werk je nauw samen met andere afdelingen binnen de organisatie om tot de beste oplossingen te komen.
  3. Het registreren van klanten- en verbruiksinformatie: Je zorgt ervoor dat alle relevante informatie omtrent klanten en hun verbruik wordt geregistreerd, gecontroleerd en aangevuld waar nodig. Dit doe je bijvoorbeeld in het CRM-systeem van de organisatie.
  4. Het uitvoeren van administratieve activiteiten: Je draagt zorg voor alle relevante administratieve activiteiten omtrent klantencontact, facturatie en debiteurenbeheer. Hierbij zorg je ervoor dat alles correct en tijdig wordt verwerkt en geregistreerd.
  5. Het bijdragen aan het opstellen en actualiseren van acties en procedures: Je denkt proactief mee over het verbeteren van acties en procedures richting de klant en schrijft verbetervoorstellen hierover. Hierbij werk je samen met andere afdelingen binnen de organisatie om tot de beste oplossingen te komen.
  6. Het bijhouden van vaktechnische kennis: Je zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van relevante ontwikkelingen en opleidingen binnen het vakgebied. Je deelt deze kennis binnen de organisatie en zorgt voor praktische toepassingen ervan.

Kortom, als debiteurenbeheerder ben je verantwoordelijk voor het op klantgerichte wijze afhandelen van alle klantcontacten en draag je bij aan een optimale klanttevredenheid. Door het uitvoeren van het debiteurenbeheer, het afhandelen van klantcontacten, het registreren van klanten- en verbruiksinformatie, het uitvoeren van administratieve activiteiten, het bijdragen aan het opstellen en actualiseren van acties en procedures en het bijhouden van vaktechnische kennis zorg je voor een succesvolle uitvoering van deze functie.