Kohen Administraties over Minox

Minox boekhouden Kohen Administraties

Down to earth boekhouden

Adam Kohen van Kohen Administraties: “Ik ben sinds 2006 ondernemer. Ik heb gewerkt als consultant in binnen- en buitenland. Mijn studieachtergrond is MBA en HBO Social Work. Daarom heb ik een zwak voor het verhaal áchter het (mogelijke) financiële (gedoe).” Sinds kort gebruikt Kohen Administraties Minox als oplossing voor hun klanten en de eigen interne bedrijfsprocessen. Het paradepaardje binnen Minox is voor Kohen het Accountancy Dashboard. “Ik kan in één oogopslag zien hoe ik ervoor sta qua werkvoorraad.” Over de supportafdeling is Kohen ook erg tevreden: “Allemaal boekhouders die de vraag áchter de vraag snappen en niet de vraag vier keer afpellen om vervolgens nog steeds niet tot een oplossing te komen.”

Eén doelgroep, verder niets

Op de website van Kohen Administraties staat: ‘De boekhouding (weer) op orde en de belastingaangifte op tijd.’ Meer dan dat is het niet.
“Het is apart om te zien dat veel (kleine) kantoren allerlei aanpalende diensten of activiteiten aanbieden. Schoenmaker, blijf bij je leest. Als je de boekhouding voor al je cliënten goed op orde wilt hebben én de belastingaangifte op tijd wilt indienen, heb je alle hens aan dek nodig. Wij vertalen ‘echt goed zijn’ naar optimaal je bedrijfsprocessen inrichten rondom één product en één doelgroep. Bij ons is dat een all-in maandabonnement voor ZZP’ers,” aldus Adam.

Dat betekent dat je zijn kantoor niet eenmalig kunt inhuren voor een losse aangifte OB/IB.
“Wij investeren in een duurzame relatie. Het abonnement bestaat dan ook uit de verwerking van de boekhouding, het indienen van de belastingaangiften en het bereikbaar zijn voor de cliënten. Zonder dat de meter extra gaat tikken.”

Van boekhoudmoloch naar Minox

“Realtime inzicht is leuk als pr-middel, maar zorgt vaak voor meer vragen dan het oplevert,” zegt Adam. Dit ervaarde hij vooral met eerdere boekhoudpakketten. Kohen gebruikte eerst software van een marktleider in de Benelux. Toen een onderdeel daarvan onverwacht wegviel, moest Kohen de interne processen herijken.
“Bovendien rezen de maandelijkse vaste kosten met scanlimieten en variabele prijsstijgingen de pan uit. Toen kwam Minox op ons netvlies.”

En dat bevalt goed.
“Down to earth boekhouden. Zonder poespas.” Kohen is erg te spreken over de scan- en herkenservice zonder hoge tarieven. Daarnaast is Minox veel intuïtiever dan andere oplossingen. “Als je jarenlang werkt in systemen waar je 12 keer moet klikken voor je één handeling hebt verricht, is Minox simpelweg een verademing.”

Warm bad

Minox bestaat al jaren, maar was bij Adam nog niet bekend.
“Spijtig, want anders had ik Minox veel eerder aangeschaft. Eenmaal aan boord voelt het als een warm bad. Na een korte en snelle inrichting waren we live. Eerlijk gezegd maakte me dat onzeker. ‘Is dit alles wat we moeten doen?’”

Uiteindelijk was het een opluchting.
“Als je jarenlang werkt in systemen waar je 12 keer moet klikken voor je één handeling hebt verricht, is dit simpelweg een verademing.”

Roest niet vast in oude systemen

Adam beveelt ieder boekhoudkantoor een vrijblijvende demonstratie van Minox aan.
“Juist als je jaren vastzit in een oud en vertrouwd systeem, besef je niet hoeveel tijd je over kunt houden. Durf de stap te zetten als je in bent voor vernieuwing en meer tijd wil overhouden voor je bedrijfsvoering.”