Minox tekent 500e partner op
Met de komst van administratie belastingadvieskantoor Heij en Van Manen is een mijlpaal gerealiseerd. Minox bedient nu inmiddels 500 accountants- en administratiekantoren in Nederland.
Minox ging ruim dertig jaar geleden het eerste partnerschap met een kantoor aan. Sindsdien is er op het gebied van accountancy en boekhoudsoftware veel veranderd. Tijd voor een goed gesprek met ons nieuwste kantoor over deze ontwikkelingen. Minox sprak met Peter Heij en Jarco Van Manen over de automatisering van administraties en de veranderende samenwerking tussen boekhouder en zijn klanten.
Betrokkenheid en korte lijntjes
Heij en van Manen, gelegen in Wageningen, is sinds 2003 actief en voortgekomen uit een jarenlange samenwerking tussen Peter Heij en Jarco Van Manen. Jarco vertelt dat Peter en hij elkaar hebben leren kennen als collega’s bij dezelfde werkgever. Na twaalf jaar in het vak, besloot hij voor zichzelf te beginnen. Enkele jaren later sloot Peter zich aan.
Heij en van Manen is uitgegroeid tot een succesvol kantoor. Peter en Jarco hebben inmiddels gezelschap gekregen van vijf werknemers. Het aantal klanten is gegroeid naar ruim 400. Heij en van Manen hanteert een nuchtere en praktische manier van werken. Betrokkenheid met de klant staat centraal. Peter ziet dit ook graag terug bij zijn leveranciers. “Wij werken met korte lijnen en vinden het daarom ook zeer prettig om met een organisatie als Minox samen te werken. Minox is een persoonlijke club die meteen voor je klaar staat”
Veranderende klantvraag
Niet alleen het werk van de boekhouder en accountant verandert, maar ook de wens van de ondernemer. Heij en van Manen beaamt dat klanten steeds vaker naar cloud oplossingen vragen. “Wij moeten die stap zetten,” zegt Jarco. “Je merkt die behoefte, met name ook bij de jongere mensen. Die willen geen vaste installatie meer op hun pc, maar mobiel kunnen werken. Ze horen dat je een foto van een bonnetje kan maken en dat je dan het bonnetje kan weggooien.”
De klanten van Heij en Van Manen zijn verdeeld over het hele land. De cloud maakt een optimale samenwerking mogelijk. Bonnetjes en facturen worden voortaan door de klant ingescand. De klant werkt mee en hoeft zijn documenten niet meer fysiek aan te leveren. Zo wordt dus een ritje naar Wageningen bespaard.
Geen piekmomenten meer in de BTW maanden
“Deze vorm van samenwerken brengt ons nog meer voordelen,” zegt Peter. “Door een samenwerking aan te gaan met de klant, wordt het werk verdeeld. Een mooi voorbeeld hiervan is MinoxConnect. Een abonnement welke uitermate geschikt is voor ondernemers die weinig affiniteit met boekhouden hebben. Met MinoxConnect kan de klant een groot deel van de boekhouding zelf doen: het maken van facturen, het scannen van inkoopdocumenten en het automatisch verwerken van bankmutaties. Zo werken al onze klanten mee in hun eigen administratie. Het resultaat is dat piekmomenten op ons kantoor in de bekende BTW maanden drastisch zijn verminderd.”
Rechtstreeks betalen vanuit de boekhouding
Jarco geeft aan verheugd te zijn met de komst van Bizcuit, de nieuwste generatie bankenkoppeling. Naast het automatisch inlezen van bankmutaties kunnen klanten nu ook rechtstreeks betalen vanuit hun boekhouding. En dit alles middels een handige app. Bizcuit automatiseert het hele betalingsproces. In drie stappen wordt je factuur geboekt, geaccordeerd en direct betaald vanuit je boekhouding. Betalingen worden automatisch klaargezet en kunnen op factuurniveau bekeken worden. Vervolgens betaalt een geautoriseerd persoon rechtstreeks via de Bizcuit app, zonder tussenkomst van internetbankieren. Bizcuit koppelt rechtstreeks met de ABN-AMRO bank, Deutsche Bank, Rabobank en ING.
Meer informatie over Bizcuit? Kijk op https://www.minox.nl/koppelingen/bizcuit/