Voor accountants die met Minox werken is er keuze uit het Accountant Pro en Accountant Xtra abonnement:
- Het Accountant Pro abonnement is kosteloos en heeft daarom ook geen documenten inbegrepen. Je werkt met Accountant Pro samen met klanten die een eigen abonnement hebben en Scan & Herken gebeurt binnen het abonnement van de klant
- Bij het Accountant Xtra abonnement zijn 2 Bizcuit gebruikers, en daarmee 100 documenten per maand, inbegrepen. Voor elk extra document betaal je €0,17. Dat is een scherpe prijs, maar het kan nog scherper
Accountants kunnen de prijs van extra documenten verlagen tot slechts €,010 per document door extra Bizcuit gebruikers voor je klanten in te zetten. Dit werkt als volgt:
Accountants kunnen efficiënter samenwerken met hun klanten door gebruik te maken van de Bizcuit ondernemersapp. Via de Bizcuit app kan de ondernemer onder andere bankrekeningen koppelen aan Minox, betalingen verrichten en documenten scannen en herkennen. De documenten staan vervolgens automatisch met een boekingsvoorstel klaar in Minox.
Bij elke Bizcuit gebruiker zitten 50 documenten per maand inbegrepen. Dus met hoe meer klanten je op deze manier samenwerkt, hoe meer documenten je scherp inkoopt en maandelijks als tegoed krijgt. Bij elke extra Bizcuit gebruiker zijn voor €4,95 per maand, naast o.a. bankenkoppelingen, 50 documenten (= effectief nog geen €0,10 per document) inbegrepen, welke je als accountant als tegoed krijgt in die maand voor gebruik bij al je klanten. Het maakt niet uit of er door de klant of de accountant gescand wordt. Het maakt ook niet uit of er in Minox of in Bizcuit gescand wordt. Voor elk extra document buiten het tegoed betaal je €0,17.
Het model is simpel en wordt voor accountants per maand op totaalniveau berekend:
- Tegoed = Aantal Bizcuit gebruikers dat hangt aan de accountant x 50 documenten
- Gebruik = Aantal documenten aangeleverd direct in Minox + Aantal documenten aangeleverd via Bizcuit
- Te betalen = (Gebruik -/- Tegoed) x €0,17
Standaard zijn er al 2 Bizcuit gebruikers inbegrepen bij een Xtra Accountant abonnement, dus je start elke maand sowieso met 100 documenten tegoed. Je kunt dus zonder extra kosten beginnen met scannen en bank koppelen.
In de praktijk komt het er op neer dat als je als moderne accountant voor een deel van je klanten werkt met bankenkoppelingen en Scan & Herken, je daarmee voldoende documenten tegoed hebt om voor je resterende klanten ook zonder extra kosten Scan & Herken te gebruiken. Zo werk je voor gemiddeld slechts zo’n 1,00-€4,00 per administratie per maand digitaal samen met al je klanten.
In het model kan je als accountants geleidelijk opbouwen. Je kunt, zonder extra kosten, beginnen met Scan & Herken. Vervolgens kan je bij toenemend gebruik van Scan & Herken, opnieuw zonder extra kosten, met meer klanten samenwerken met Bizcuit en banken koppelen. Dat werkt zo:
Voor elke 30 extra documenten kan je zonder extra kosten een Bizcuit gebruiker inzetten:
- 30 documenten x €0,17 = €5,10
- 1 Bizcuit gebruiker = €4,95
- Je hebt dus voor minder geld 50 documenten (ipv 30) én een klant uitgerust met bankenkoppelingen en de Bizcuit app om mee te scannen, betalen, etc.